Opowiadanie baśni jako pomoc metodyczna |
Kategoria: Wychowanie dzieci w przedszkolu dokonuje się bez przerwy, niezależnie od tego, co one robią. Dlaczego? Małe dzieci uczą się przede wszystkim przez naśladowanie i zabawę. Są to najwłaściwsze i najzdrowsze formy uczenia się dzieci w wieku przedszkolnym. Trudno jednak prowadzić różnowiekową grupę dzieci, nie wnikając głębiej w rolę, jaką w zabiegach wychowawczych odgrywają kolejno następujące po sobie zajęcia. Nauczyciel świadom wychowawczych aspektów każdego wydarzenia w przedszkolu, łatwiej dociera do rzeczywistych potrzeb dzieci i prowadzi dzieci pewniejszą ręką, pomagając sprostać codziennym wymaganiom. Jednym z niezwykle pomocnych instrumentów wychowawczych, które ma do dyspozycji nauczyciel, jest opowiadanie baśni. One w obrazowy sposób, a więc zgodny z możliwościami poznawczymi i emocjonalnymi dzieci przedszkolnych, uczą, pokrzepiają i wskazują właściwe moralnie drogi życiowe. Spis treściPrzebieg zajęć z opowiadaniem baśni
Dobór baśni w pracy z grupą dzieci w różnym wieku
Podsumowanie
Do pobraniaOpowiadanie baśni jako pomoc metodyczna (PDF - 158 KB)
|