Projekt NMMP był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kapitał Ludzki Unia Europejska
Projekt MMP został sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach SPO RZL.
Unia Europejska
Jak wykorzystać pierwsze dni w przedszkolu
ikona metodyka

Kategoria:
Autorki:

 

Pierwsze dni pobytu w przedszkolu są bardzo ważne zarówno dla dziecka, jak i dla nauczyciela oraz rodziców. Każda ze stron procesu wychowania ma swoje oczekiwania i wyobrażenia związane z Małym Przedszkolem.

W życiu rodziny ten czas może się wiązać z dużym napięciem, jakie niesie nowa, ważna dla dziecka i rodziców sytuacja. Rodzice niepokoją się, jak ich dziecko sobie poradzi, jak wypadnie na tle innych, czy nauczycielka je polubi, czy odpowiednio o nie zadba.

Dzieci tak naprawdę nie mogą przewidzieć, co je czeka, mają różny zasób pojęć i doświadczeń wyniesionych z domów. Może nigdy nie były jeszcze w grupie bez mamy, może usłyszały, że będzie tam bardzo fajnie i będą się wspaniale bawić, a może dowiedziały się po prostu, że rozpoczyna się nowy etap w ich życiu.

A nauczycielka? Naturalne jest, że ona również w tym czasie może odczuwać niepokój. Planuje, co będzie robić z dziećmi, zastanawia się, czy dzieci i rodzice będą z chęcią przychodzić do Małego Przedszkola. Dobrze, gdy mając świadomość niespodzianek, jakie mogą przynieść pierwsze dni i akceptując ten fakt, będzie dzień po dniu spokojnie organizować swoją pracę, niejako przyglądając się sobie, swoim reakcjom i uczuciom.

Spis treści

1. Cele zajęć z dziećmi w początkowym okresie
2. Czas przychodzenia dzieci do przedszkola
3. Swobodna zabawa
4. Zajęcia bezpośrednio prowadzone przez nauczycielkę

4.1. Zabawy w kręgu
4.2. Zaplanowane zajęcia

5. Zabawy ruchowe na dworze
6. Obserwacja dziecka
7. Współpraca z rodzicami - wywiad
Podsumowanie

Do pobrania

ikona pobierz - załącznikNareszcie początek. Jak wykorzystać pierwsze dni zajęć w przedszkolu (PDF - 204 KB)

ikona pobierz - załącznikKarta obserwacji (PDF - 161 KB)

 

Do góry   Wstecz

 
© Treść 2007-2011 Federacja Inicjatyw Oświatowych :: Wykonanie: MASK :: Strona oparta na Joomla!