Jeśli chcemy posiąść umiejętność przekonywania przedstawicieli władzy i administracji lokalnej do naszych idei i pomysłów, musimy nauczyć się prowadzenia dialogu, nawet przy użyciu specyficznego, "urzędowego" języka - radzą samorządowcy-praktycy. W podręcznym "przewodniku po gminie i urzędzie" Autorzy omawiają najważniejsze przepisy regulujące działalność i relacje samorządów lokalnych i organizacji pozarządowych.
Spis treści
Wstęp
Co stowarzyszenie powinno wiedzieć o gminie?
- Zadania gminy
- Dlaczego budżet gminy może być interesujący dla organizacji pozarządowych?
- O dochodach - O budżecie - O planowaniu budżetu i debacie budżetowej - Jak stowarzyszenie może wykorzystać debatę budżetową? - Atrakcje w budżecie dla naszej organizacji
- Organy gminy
- Jak radny może pomóc naszej organizacji?
- W czym wójt i urząd pomoże stowarzyszeniu?
- Jak sprawnie załatwić sprawę w urzędzie?
Gmina a organizacje pozarządowe, czyli co ustawa daje stowarzyszeniu
- Najważniejsza ustawa dla organizacji pozarządowych
- Jak rozumieć język ustawy?
- Ustawowy katalog możliwości, czyli co mogą robić organizacje pozarządowe
- Formy współpracy organizacji pozarządowych z gminą
- Program współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi
- Wspólne interesy gminy i organizacji pozarządowych
- Formy działania organizacji pozarządowych
- Wspieranie oraz powierzanie zadań organizacji pozarządowej przez gminę
- Otwarty konkurs ofert czyli jak stowarzyszenie może otrzymać dotację
- Ogłoszenie o konkursie - Oferta czyli wniosek o pieniądze - Umowa organizacji z gminą - Kontrola
- Co jeszcze wynika z ustawy o pożytku?
Do pobrania
Organizacja pozarządowa partnerem gminy (PDF - 120 KB)
Do góry Wstecz
|